Her kan du finne svar på de vanligste spørsmålene og generell informasjon om Overvinne app. Hvis du ikke finner det du leter etter må du gjerne kontakt post@overvinne.no
1. Hva tilbyr Overvinne?
Overvinne gir deg tilgang til stemningsrapportering, behandlingsprogram og samtaler med psykolog. Du bestemmer selv hvor aktivt du vil bruke de forskjellige delene av Overvinne, der dine individuelle utfordringer krever en individuell og tilpasset løsning. Kombinasjonen av ett digitalt terapiprogram og samtaler med psykolog kalles “blended care” på fagspråket, og sikrer at du får den hjelpen du trenger. Slik slipper du å bruke mer ressurser, tid og energi enn nødvendig.
Stemningsrapporten i Overvinne lar deg rapportere dine egne følelsers tre ganger om dagen. Dette gjøre deg mer klar over dine egne følelser, og gir deg en oversikt slik at du (og eventuelt psykologen din) lettere kan ses sammenheng mellom hvordan livet ditt er og hvordan du har det. Basert på stemningsrapporten din vil du også få et råd om kvelden som hjelper deg å mestre dine utfordringer. Behandlingsprogrammet i Overvinne er bygd på manualene psykologer bruker i behandling. Her får du innsikt, kunnskap og øvelser som gjør deg i stand til å håndtere dine problemer. I Overvinneklinikken finner du flinke og erfarne psykologer og psykologspesialister. Vi har funnet psykologer med bred og variert erfaring slik at du finner noen som er ekspert på akkurat ditt problem.
2. Hva koster Overvinne?
Overvinne koster 279kr/mnd, 999kr for 6 mnd og 1290kr for 12 mnd (standardpris utenfor kampanjer og rabatter) der du får tilgang til stemningsrapportering, behandlingsprogram og daglige råd gjennom appen. Hele beløpet for 6 mnd(999kr) og 12 mnd(1290kr) blir trukket etter prøveperiode.
Samtaler med psykolog koster 1399,- for 40 min og 2798,- for 80 min. Overvinne tilbyr også parterapi. Du må registrere deg i appen for å få tilgang til samtaler med psykolog.
3. Hvordan gjennomføres en konsultasjon?
Samtaler med våre psykologer skjer enten i app på Android eller iPhone, eller på din pc. Hvis du ønsker å ha samtalen på telefonen din, kan du ha gå direkte inn i samtalen fra appen. Hvis du ønsker å ta time på din datamaskin, vil du motta en lenke på din e-post som leder deg inn i samtalen. Vi anbefaler at du benytter deg av følgende nettlesere:
Mac
- Chrome, Firefox eller Safari
Desktop
- Chrome, Firefox eller Microsoft Edge (Chromium)
iOS (iPhone)
- Safari, Chrome eller Firefox
Android (eks. Samsung, Huawei etc.)
- Chrome
Du har også mulighet til å bestille fysiske konsultasjoner, der du møter opp på kontoret til psykologen ved avtalt tid.
Etter samtalen vil du få mulighet til å svare på et spørreskjema angående timen og din behandler. Dette sikrer at du får behandling som du opplever som nyttig og hjelpende.
4. Er det bindingstid på abonnement hos Overvinne?
Nei, som privatperson er det ingen bindingstid på abonnementet hos Overvinne. Abonnementet vil automatisk fornyes på den samme datoen hver måned. Når abonnementet fornyes betaler du 279,- kr for 30 dager tilgang til Overvinne. Du kan administrere abonnement på Innstillinger→ Abonnement i appen. Her kan du se når abonnementet ditt fornyes.
5. Når faktureres jeg for Overvinne abonnementet?
Abonnementet vil automatisk fornyes på den samme datoen hver måned. Når abonnementet fornyes betaler du 279,- kr for 30 dagers tilgang til Overvinne. Du kan administrere abonnement på Innstillinger → Abonnement i appen. På Profil kan du se når abonnementet ditt fornyes.
6. Er det trygt med tanke på datasikkerhet å bruke Overvinne?
Videosamtaler med psykologene i Overvinne benytter teknologi som krypterer samtalen. Det gjør at du som pasient kan være sikker på samtalen forblir mellom deg og psykologen.
Når du oppretter konto som bedriftskunde (helseforsikring eller tilgang gjennom din bedrift) knytter du din BankId opp mot kontoen din på Overvinne. BankId er en elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nett og som brukes av blant annet offentlige etater og helseforetak. BankId er en løsning med to-faktor autentisering.
1. Uteblivelse og avbestilling
Avbestilling av timeavtale må skje senest 2 virkedager før timen starter (48 timer). Avbestillinger og endringer, uavhengig av årsak, må skje innen 48 timer før avtalen for å unngå å bli fakturert hele beløpet for timen.
Du kan selv avbestille din konsultasjon i appen. Logg inn, gå til dine timer og velg kanseller/utsett. Ønsker du å utsette timen, velger du dette - gå deretter til booking og velg en ny time som passer.
2. Betaling/refusjon
Vi gjør oppmerksom på at våre psykologer ikke har refusjonsavtale med det offentlige. Undersøkelser og behandling må derfor betales i det hele av den enkelte, NAV, forsikringsselskaper eller andre oppdragsgivere. Det er muligheter for å få dekket kostnader til terapi hos oss via helseforsikring hos Vertikal Helse.
Når du har funnet en time du ønsker å booke, betaler du umiddelbart med bankkort/kredittkort. Har du fått timer via Vertikal Helse vil det automatisk bli trukket av disse.
3. Journalføring
Psykologisk behandling medfører journalplikt. Du har rett til innsyn i din journal.
4. Hvordan gjennomføres en konsultasjon
Du kan velge å gjennomføre konsultasjonen i appen på mobil, webapp eller på vanlig desktop. Følge linken som du finner i appe eller booking e-posten og sørg for at denne åpnes i Chrome eller Firefox. Når du kommer inn i timen, ser du en klokke som teller ned til timen, og deretter vil du se og høre psykologen. Når timen starter, ser du en klokke som teller ned 40 minutter. Når timen har vart i 40 minutter, avsluttes timen, og du blir sendt til et spørreskjema knyttet til din behandling. Spørreskjemaet tar ca. 3 minutter. Spørreskjema gir psykologen din viktig tilbakemelding etter hver time, og sikrer at du får den hjelpen du trenger.
Ved førstegangstime: Når du skal logge inn til din første time hos psykolog vil du får beskjed om å logge inn med BankID, deretter må du logge inn med passord og brukernavn for å knytte dine kontoer sammen.Når du har gjort dette, vil det holde å logge inn med bankIdDd dine fremtidige timer hos psykolog.
1. Er en online psykolog like effektivt som en tradisjonell psykolog?
Digitale psykologkonsultasjoner kan være like effektive som å møte en psykolog ansikt til ansikt. Opprinnelig var man bekymret for at digitale løsninger kunne gjøre utbyttet av terapi dårligere, siden man ikke oppnådde samme relasjon og mulighet for kommunikasjon som ansikt-til-ansikt. Nå har flere studier vist at relasjonen mellom psykolog og pasient er like god online som offline, i tillegg til at behandlingsutbyttet er like godt. Med Overvinne har du derfor muligheten til å oppnå samme resultater som hos en tradisjonell psykolog. Overvinne gjør det lettere å få hjelp hvor og når du vi, så i mange tilfeller kan det være mer effektivt en tradisjonell behandling.
2. Hva er fordelene med onlinekonsultasjoner og Overvinne kontra fysisk oppmøte hos psykolog?
Fordelene med Overvinne er at du får hjelp og støtte med deg i lomma som du bruker når det passer for deg. På denne måten blir det rimeligere, enklere, du slipper venterom og reise, og du kan bruke den tiden du trenger for å gå gjennom innholdet i appen.
3. Hvilke psykologer jobber i Overvinne?
Vi velger ut våre psykologer for å kunne tilby de flinkeste behandlerne med variert og bred erfaring. Dette gjør Overvinneklinikken er godt rustet til å finne en psykolog som kan forstå og hjelpe deg med akkurat dine problemer. Du kan se oversikten over våre psykologer i appen.
1. Jeg ønsker å laste ned dataen Overvinne har lagret om meg. Hvor kan jeg gjøre dette?
Du kan når som helse laste ned dataene som Overvinne har lagret. Slik gjøre du det:
Logg inn i appen → Hjem →Innstillinger → Last ned mine data fra Profil
1. Jeg vil slette mine selvtestresultater i Overvinne. Hva kan jeg gjøre?
Logg inn i appen → Hjem → Innstillinger → Slett alle testresultater
2. Du kan slette lagret data i Overvinne. Slik gjøre du det:
Logg inn i appen → Hjem → Innstillinger → Slett data i Overvinne app
3. Du kan velge å slette kontoen din og avslutte medlemskap i Overvinne.
Du vil ikke få tilgang til progresjon i behandlingsprogram i appen om du velger å bli medlem senere. Slik gjør du det:
Logg inn i appen → Hjem → Innstillinger → Slett kontoen min
1. Jeg vil slette kontoen min, men vet ikke hvordan.
I dette tilfelle har du to valg
a. Avslutt abonnementet, men behold konto om du kanskje blir å bruke overvinne på et senere tidspunkt.
Logg inn i appen → Innstillinger → Abonnement → Avslutt
b. Avslutt konto og slett all lagret informasjon.
Logg inn i appen → Innstillinger → Slett kontoen min. All data knyttet til kontoen vil bli slettet
2. Avslutt abonnement gjennom Google Play.
Se Google Play sin oppskrift på hvordan du avslutter abonnement her.
3. Avslutt abonnement gjennom App Store.
Se Apple sin oppskrift på hvordan du avslutter abonnement her.
Iphone
Lydfiler spiller av, men det er ingen lyd - Iphone har en ekstra muteknapp som kan påvirke lydfilene i vår app, men som ikke påvirker videolyd.
Stemningsrapport
Appen krasjer når jeg prøver å bruke stemningsrapporten - det kan hende du ikke har oppdatert appen, eller du har en telefon med operativsystem som er for gammelt. Vi støtter android 8.0 og nyere, og IOS 13.0 og nyere.
1. Jeg ønsker å bruke angreretten min.
I henhold til angrerettloven har du som kunde rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter betalt abonnement.
Ta kontakt med oss på post@overvinne.no hvis du har noen spørsmål! Les mer her.