Alminnelige avtalevilkår for bedrifter

Sist oppdatert: 03.03.2025

OvervinneAS

Organisasjonsnummer: 913 820 622

Adresse: Nordre Berggate 2, 7014 Trondheim

E-post: post@overvinne.no

Nettsted: https://overvinne.no


1. Virkeområde og Gyldighet

1.1 Disse alminnelige vilkår for bedrifter («Bedriftsvilkårene») gjelder for levering av bedriftstjenester fra Overvinne AS til juridiske personer registrert som bedriftskunder hos Overvinne.

1.2 Bedriftsvilkårene gjelder for alle tjenester og produkter, inkludert abonnement, programvare, applikasjoner og lignende («Tjenester»), levert av Overvinne til bedriftskunder.

1.3 Kundens avtale med Overvinne omfatter Bedriftsvilkårene samt gjeldende brukervilkår, tilgjengelig på https://overvinne.no/nyttige-lenker/vilkar-og-tjenester, eller ved forespørsel via e-post til post@overvinne.no.

1.4 Bedriftsvilkårene gjelder ikke for private kunder (forbrukere). Avtalen mellom kunden og Overvinne løper inntil den sies opp eller heves av en av partene. Overvinne forbeholder seg retten til å avslå å inngå avtale med kunden på saklig grunn.

2. Definisjoner

2.1 Kunde: Den juridiske person med organisasjonsnummer registrert som bedriftskunde hos Overvinne.

2.2 Bruker: Enhver person som benytter seg av Tjenestene under kundens avtale.

2.3 Kontaktperson: Den utpekte personen hos kunden som er ansvarlig for kommunikasjon med Overvinne. Kontaktpersonen skal oppgis med navn, fødselsdato, mobilnummer og e-postadresse.

2.4 Avtale: Den bindende kontrakten mellom Kunden og Overvinne, inkludert Bedriftsvilkårene og eventuelle tilleggsavtaler.

3. Kundens Plikter

3.1 Opplysningsplikt

Kunden skal holde Overvinne løpende oppdatert om relevante opplysninger, inkludert kontaktperson og vesentlige endringer i antall brukere. Endringer i kundens adresse eller elektroniske kontaktadresser skal meldes snarest mulig til post@overvinne.no eller kundens kontaktperson hos Overvinne. Unnlatelse av å oppdatere opplysninger kan medføre oppsigelse av avtalen.

3.2 Avtaleinngåelse og Administrasjon

Personer som inngår avtale på vegne av kunden skal ha gyldig fullmakt. Kundens kontaktperson antas å ha fullmakt til å administrere avtalen, inkludert bestilling og endring av Tjenester for alle brukere. Brukere har fullmakt til å foreta bestillinger og endringer knyttet til egne behov i Tjenestene.

3.3 Bruk av Tjenestene

Kunden skal kun bruke Tjenestene til formål som fremgår av avtalen. Videresalg, utleie eller overdragelse av Tjenestene til tredjepart er ikke tillatt uten skriftlig samtykke fra Overvinne. Kunden er ansvarlig for at både den selv og dens brukere bruker Tjenestene forsvarlig og i henhold til avtalen.

3.4 Personvern og Deling av Brukerdata

Overvinne er forpliktet til å ivareta personvernet og anonymiteten til alle brukere. Detaljerte data om enkeltbrukeres aktivitet deles ikke med kunden for å opprettholde konfidensialitet og anonymitet. Aggregert og anonymisert data kan deles for analytiske formål i henhold til strenge prosedyrer. For mer informasjon, se Overvinne sin Personvernerklæring.

4. Kredittvurdering

4.1 Dersom avtalen medfører kreditt, har Overvinne rett til å foreta en kredittvurdering av kunden og fastsette en kredittgrense basert på kundens betalingsevne. Overvinne kan kreve forskuddsbetaling, sikkerhet eller at all utestående gjeld gjøres opp før nye Tjenester leveres på kreditt.

5. Priser

5.1 Listepriser for Overvinne sine Tjenester til bedriftsmarkedet er tilgjengelig på forespørsel. Kundetilpassede Tjenester prises særskilt.

5.2 Alle priser oppgis eksklusiv merverdiavgift (mva).

5.3 Spesialpriser eller rabatter avtales skriftlig og kan være betinget av kundens medlemskap i interesseorganisasjoner eller tilhørighet til konsern. Ved opphør av slike tilknytninger, kan Overvinne kreve at listepriser trer i kraft.

6. Betaling og Klage på Faktura

6.1 Faste og løpende priser faktureres forskuddsvis, mens forbruk utover faste priser faktureres etterskuddsvis.

6.2 Dersom kunden mener at en faktura er feil, må en klage sendes til Overvinne innen betalingsfristens utløp, eller innen rimelig tid hvis fristen ikke kan overholdes.

6.3 Så lenge klagen behandles, forfaller ikke den påklagede delen av fakturaen til betaling. Kunden skal betale uomtvistet del av fakturaen innen betalingsfristen. Ved delvis innbetaling må kunden spesifisere hvilken Tjeneste innbetalingen gjelder.

7. Fakturering, Kreditering og Forsinkelsesrente

7.1 Overvinne kan ikke etterfakturere kunden senere enn seks måneder etter fakturadato på grunn av egne feil eller mangler. For uteglemt fakturering regnes starttidspunktet fra den dato Tjenesten skulle ha vært fakturert.

7.2 Kunden kan ikke kreve feilfaktureringer eller krediteringer mer enn seks måneder etter fakturadato.

7.3 Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrente i henhold til gjeldende sats i henhold til forsinkelsesrenteloven.

8. Taushetsplikt

8.1 Overvinne og dets ansatte er underlagt taushetsplikt etter lov om elektronisk kommunikasjon (ekomloven) § 2-9. Opplysninger om bruk av Tjenestene og kommunikasjonens innhold kan kun utleveres til myndigheter som domstoler, politiet eller påtalemyndigheten i henhold til lov.

9. Personopplysninger

9.1 Overvinne håndterer persondata i samsvar med gjeldende lover og regler, inkludert GDPR. Se Overvinne sin Personvernerklæring for detaljer.

9.2 Roller ifølge Personvernlovgivningen

Behandlingsansvarlig: Når Overvinne styrer bruken av persondata, er Overvinne behandlingsansvarlig.

Databehandler: Når Overvinne behandler data på vegne av kunden, fungerer Overvinne som databehandler og følger kundens instruksjoner.

9.3 Databehandlerens Ansvar

Overvinne sikrer korrekt og sikker håndtering av persondata og behandler kun data innenfor EU/EØS eller land godkjent av EU. Ved sikkerhetsbrudd varsles kunden umiddelbart.

9.4 Markedsføring og Kunderådgivning

Overvinne kan kontakte kundens utpekte kontaktpersoner for å tilby råd og informasjon om produkter og tjenester via ulike kommunikasjonskanaler, med kundens samtykke.

10. Endringer i Tjenester, Priser og Vilkår

10.1 Overvinne forbeholder seg retten til å endre Tjenester, priser og Bedriftsvilkårene. Endringer varsles på en egnet måte, med vesentlige endringer varslet minst én måned før ikrafttredelse.

10.2 Vesentlige endringer kan medføre at kunden kan heve avtalen. Kontinuerlig bruk eller betaling etter endringen anses som aksept av de nye vilkårene.

10.3 Overvinne kan justere priser årlig eller ved uforutsette omstendigheter, med varsel til kunden.

11. Kundens Ansvar for å Unngå Misbruk

11.1 Dersom Kunden har tilgang til administrasjonspanel eller brukerpanel, skal Kunden sikre at tilgangskoder, brukernavn og passord oppbevares sikkert og ikke misbrukes.

11.2 Kunden skal implementere nødvendige sikkerhetstiltak for å begrense risikoen for uautorisert tilgang til Tjenestene.

11.3 Ved brudd på sikkerhetsplikten, kan Overvinne suspendere eller avslutte avtalen uten varsel, og Kunden kan holdes ansvarlig for eventuelle tap eller skader.

12. Feilmelding, Reklamasjon mv.

12.1 Feil eller mangler ved Tjenesten som er Overvinne sitt ansvar, skal meldes til Overvinne uten ugrunnet opphold.

12.2 Før feil meldes til Overvinne, skal Kunden undersøke om feilen skyldes eget utstyr.

12.3 Feilmeldinger skal gis innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Manglende meldinger kan medføre tap av rett til reklamasjon.

12.4 Overvinne skal iverksette nødvendige tiltak for å rette opp feil eller mangler snarest mulig etter å ha blitt kjent med dem.

13. Overvinne sitt Ansvar

13.1 Kunden kan kreve kompensasjon etter standardiserte satser dersom Overvinne ikke leverer Tjenesten innen avtalt tid eller dersom Tjenesten er utilgjengelig på grunn av feil eller mangler.

13.2 Overvinne er ikke ansvarlig for tjenesteavbrudd på grunn av fysiske, geografiske forhold eller annen ytre påvirkning.

13.3 Erstatningskrav kan ikke overstige 50% av det samlede årlige vederlaget for Tjenestene.

14. Abonnementets Varighet og Fornyelse

14.1 Automatisk Fornyelse

Abonnementet fornyes automatisk ved slutten av hver 12-måneders periode, med mindre Kunden gir skriftlig varsel om oppsigelse senest én måned før periodeutløpet. Ved fornyelse leveres en rapport og oppsummering av avtalen til Kunden for gjennomgang senest to uker før periodeutløpet.

14.2 Avslutte Abonnement

Kunden kan avslutte abonnementet før starten av en ny periode ved å sende skriftlig varsel til Overvinne senest én måned før periodeutløpet. Uten oppsigelse fornyes abonnementet automatisk og faktureres i henhold til gjeldende priser og vilkår.

14.3 Aksept

Ved å akseptere Bedriftsvilkårene bekrefter Kunden at abonnementet fornyes automatisk og at Kunden er ansvarlig for betaling av påfølgende periode dersom oppsigelse ikke skjer i henhold til vilkårene.

15. Oppsigelse av Avtaler med Forpliktelser eller Bindingstid

15.1 Dersom Kunden har inngått en avtale med bindingstid eller minimumsvolum for å oppnå spesialpriser eller rabatter, og sier opp avtalen før forpliktelsene er oppfylt, har Overvinne rett til å kreve tilbakebetaling for mottatte fordeler, med mindre oppsigelsen skyldes force majeure eller vesentlig mislighold fra Overvinne.

16. Overdragelse

16.1 Kunden kan overdra avtalen til en annen juridisk person som oppfyller Overvinne sine kundekrav, med mindre annet følger av norsk rett.

16.2 Ved overdragelse skal Kunden skriftlig informere Overvinne og gi nødvendige opplysninger som spesifisert i punkt 3.1.

16.3 Overdragelse kan medføre at etableringspriser belastes den nye Kunden.

17. Lovvalg og Tvister

17.1 Avtalen er underlagt norsk rett.

17.2 Tvister mellom Kunden og Overvinne skal søkes løst i minnelighet. Dersom minnelig løsning ikke oppnås, kan tvisten bringes inn for de ordinære domstoler med Trondheim tingrett som verneting.

18. Diverse

18.1 Hele Avtalen

Bedriftsvilkårene utgjør hele avtalen mellom partene og erstatter alle tidligere avtaler og forståelser.

18.2 Ikke-overføring

Ingen av partene kan overføre sine rettigheter eller forpliktelser etter avtalen uten skriftlig samtykke fra den andre parten.

18.3 Separerbarhet

Dersom noen bestemmelser i Bedriftsvilkårene anses ugyldige eller ikke kan håndheves, skal dette ikke påvirke gyldigheten av de øvrige bestemmelsene.

18.4 Ingen Forventningsoppfyllelse

Overvinne kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tap, følgeskader eller tap av fortjeneste.

Oslo, 03.01.2025

Nordre Berggate 2, 7014 Trondheim  |  post@overvinne.no  |  Org. nr. 913820622